Aangepaste dienstverlening in verband met coronamaatregelen

Wij volgen het advies van het RIVM. We nemen maatregelen om het risico op verspreiding van het coronavirus te beperken. Dit doen we voor u en onze medewerkers. We willen u van dienst blijven zijn. Daar hebben wij uw hulp bij nodig. We beantwoorden vragen en onze aannemers voeren spoedeisende reparatieverzoeken zoveel mogelijk uit. Onze balie is gesloten en wij zijn alleen telefonisch, per mail en op afspraak geopend. Lees hier meer over wat de aangepaste dienstverlening voor u betekent.

Reparatieverzoeken

Het beste kunt u een (spoedeisend) reparatieverzoek indienen via woonservice@habion.nl. Spoedmeldingen gaan over verstopte wc’s, een lek in de waterleiding, gaslucht, lekkages van buitenaf, kapotte portiek- of voordeuren, kapotte CV (geen verwarming of warm water), kapotte lift, geen elektriciteit in huis of situaties die gevaar opleveren.

Wilt u ons toch liever bellen? Dat kan via telefoonnummer 010-422 80 60. Misschien zijn onze wachttijden aan de telefoon langer dan u gewend bent.

Niet-spoedeisende reparatieverzoeken kunnen eventueel later worden ingepland. Heeft u gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten of koorts) en wilt u een afspraak maken, dan vragen wij u om pas een afspraak te maken als uw klachten over zijn. Heeft u klachten, maar is er ook sprake van een noodsituatie in of bij uw woning? Bel ons dan wel. We zoeken samen met u naar een oplossing.

Heeft u een andere vraag?

Stuur ons dan een bericht via woonservice@habion.nl. Zo houden we onze lijnen beschikbaar voor mensen die ons met spoed nodig hebben.

Heeft u al een afspraak met Habion?

Bel ons als u last heeft van gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten of koorts). Als dat zo is willen we u vragen een nieuwe afspraak te maken als uw klachten over zijn. Dit geldt voor bijvoorbeeld reparatieverzoeken, inspecties en bezichtigingen. Heeft u geen last van gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten of koorts)? Dan gaat de geplande afspraak door. Komt u bij ons op kantoor, dan vragen wij u wel eerst uw handen te wassen in het toilet in de hal.

Blijkt er iemand met gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten of koorts) in de woning te zijn als onze collega langskomt? Dan vertrekt deze weer en vragen we u om een afspraak te maken voor een ander moment. Wij hopen op uw begrip.

Protocol Samen veilig doorwerken

Een aantal partijen in de bouw- en technieksector heeft samen het protocol “Samen veilig doorwerken” vastgesteld.  Het is een handreiking hoe op een veilige manier doorgewerkt kan worden, binnen en buiten huis. Het protocol sluit aan bij het uitgangspunt voor woningcorporaties: laat onderhoudsactiviteiten zoveel mogelijk doorgaan, maar alleen als de gezondheid van werknemers en bewoners gegarandeerd is.

Betalen van de huur

Voor iedereen is dit een bijzondere, spannende tijd. de coronacrisis raakt ons allemaal in ons dagelijks bestaan. Maar gelukkig wordt niet iedereen financieel geraakt door de coronacrisis. Ondernemers die de huur niet kunnen voldoen kunnen een betalingsregeling treffen of uitstel aanvragen. Voor woninghuurders is ons incassobeleid al gericht op het voorkomen van betalingsachterstanden en het vermijden van huisuitzettingen. Zolang de coronacrisis er is, zetten we geen huurders hun huis uit wegens betalingsachterstand.

Hulp van de overheid

  • Huurders van een bedrijfsruimte van Habion en ZZP’ers adviseren wij dringend om gebruik te maken van de verschillende bestaande en nieuwe financiële regelingen die de overheid biedt om ondernemers te helpen. Op het coronaloket van de Kamer van Koophandel staat een actueel overzicht.
  • De website van ondernemen010 geeft je een actueel overzicht van maatregelen die jouw bedrijf kunnen ondersteunen. Ook wordt hier antwoord gegeven op veelgestelde vragen van ondernemers.

Bezoek ons

Minervaplein 1
3054 SK Rotterdam

Postbus 35030
3005 DA Rotterdam

Openingstijden

In verband met coronamaatregelen
alleen op afspraak

 

Contact

Voor storingen en reparatieverzoeken
storingenhabion@jurriens.nl
T. 088 0301437

Voor huur- en woonzaken
woonservice@habion.nl
T. 010 4228060
(ma t/m vrij van 8.30 uur tot 12.30 uur)

Bouwvereniging/Stichting Onze Woning (KvK 24107608) is per 1 januari 2021 opgegaan in Stichting Habion. Alle contractuele verplichtingen van en/of met Onze Woning gaan van rechtswege vanaf die datum over op Stichting Habion (KvK 30038801).